electronic reputation
User Login





Lost Password?
Latest News

BBC's Apology Print

Original From www.bbc.co.uk  


Two weeks ago, during our coverage of the Olympic Torch relay protests in London, the BBC broadcast a report from Beijing, suggesting there had been no coverage of the protests, in China. Like much of the coverage associated with the recent trouble in Tibet, it has provoked a lot of discussion in China and on video sites like YouTube.

While James Reynolds's report (which you can watch here) was first broadcast on Sunday 6 April at 1900 BST, the items featured on YouTube were transmitted the following day - so the video is disingenuous. However, while it is true that at the time James's report was compiled no Chinese media had reported the protests, between the item being recorded and the report being broadcast, we now understand that some Chinese media did report the protests - although not the main channel, CCTV1, featured in James's report. It was wrong of us to suggest that the Chinese authorities tried to keep news of the protests off the air. When we make a mistake, we need to apologise. I'm happy to do so.

Jon Williams is the BBC's world news editor

online casino australiaonline casino australia
 
< Prev   Next >





Start Mandarin. - Copyright 2007 All rights reserved